AKTUELLT JUST NU

Här publicerar vi sånt som inte finns på vårt ordinarie yogaschema - tex om vi tar in gästlärare eller skapar workshops och kurser.

YOGA OF HOPE - BARNCANCERFONDEN

3 november på Kulturhuset Spira

Kom och fyll Spiras kulturhus med ljus och kärlek tillsammans med oss! Detta kan vara ett av dina viktigaste yogapass i livet. Alla pengar går oavkortat till Barncancerfonden och därför är dina solhälsningar, stretchar, ditt svett och din andning tillägnad alla barn som just nu kämpar för livet. Vi gör detta till en speciell stund med musik som går in i hjärtat, rörelser som väcker kroppens alla lager och texter som lockar fram känslor. Lärarna för eventet är: Kristina Lasan, Lotta Åström och Tove Abrahamsson. Detta vill du INTE missa. Om du är sugen på lite god mat efteråt så serveras det brunch på Spiras restaurang. Du som varit med på klassen får 10% rabatt på brunchen (men observera att du behöver boka bord och det görs direkt till Spira)

Du behöver inte ha yogat innan! Medtag egen yogamatta och kom gärna ombytt.

Klassen kostar 200kr.
Om du vet att du inte kan delta får du gärna skänka en peng ändå via Yogabeats insamling genom samma länk, men trycker då "Ge en gåva" istället.

GRAVIDYOGA-KURS FÖR ALLA NIVÅER

Start 12 november

BOKA DIG

Investering: 1200kr, betalas vid första tillfället. (Har du gått tidigare gravidyoga hos oss har du 10% rabatt)

Anmälan sker till info@yogabeat.se
Observera att anmälan är bindande.

Datum:
12/11, 19/11, 26/11, 3/11, 10/12, 17/12

YES! Nu är det äntligen dags för vår populära gravidyogakurs igen! Den här yogan är specialanpassad för dig som är gravid (från vecka 12 i graviditeten). Kursen är 6 veckor lång och passar alla som är gravida, oavsett tidigare erfarenhet av yoga. Du lär dig inte bara hur yogan kan vara till stor hjälp fysiskt men också hur avslappning, meditation och andning kan fungera som ett effektivt verktyg under hela din resa. I slutet av kursen är den också förlossningsförberedande.

Vår kompetenta lärare Elin Holward guidar dig på ett mjukt sätt. Hon har lång erfarenhet av yoga och har precis fött sitt andra barn.

Kursen går varje tisdag kl. 18.45-20.15.

Lite att tänka på före praktik av Gravid yoga:
- Väntar tvillingar: magen blir större och tyngre fortare än om du väntar ett barn. Det går bra att yoga, men efter medgivande från din läkare eller barnmorska.
- Barnet ligger i sätesbjudning: Det går bra att yoga om barnet ligger i säte.
- När ska jag alltid rådfråga min läkare innan jag gör Gravidyoga: Vid högt blodtryck, försvagad livmoderhals, vid diabetes, någon hjärt- & kärlsjukdom eller annan fysisk eller psykisk åkomma eller sjukdom. Likaså om man har haft upprepade missfall.
- När ska jag inte utöva någon fysisk aktivitet alls, inte heller göra Gravidyoga: Om du har Placenta previa (föreliggande moderkaka).
- Vid följande tillstånd bör du avstå helt från att yoga och istället kontakta en läkare: akut illamående, suddig syn, plötslig svullnad i händer eller fötter, blödningar, feber, frossa, kamp, ihållande huvudvärk eller migrän, ihållande smärta, utebliven fosterrörelse, andfåddhet, tryck över bröstet, smärta i buken eller bäckenet, ihållande sammandragningar, vattenavgång.

MAMMA-BABY YOGAKURS

NYHET! 4 mysiga tillfällen för dig och din bebis, start 15 oktober

Läk och bli stark tillsammans med ditt barn!
Yoga är ett fantastiskt verktyg för dig som nybliven mamma så på denna kurs yogar du tillsammans med din bebis. Klasserna hjälper dig att finna ett lugn, bli vän med din nya roll, ett skonsamt sätt att hjälpa kroppen bli stark och smidig igen. Den hjälper dig att läka både fysiskt men även psykiskt om det varit en utmanande tid under graviditet, förlossning och tiden efter.

Vi yogar för att stärka upp din kropp igen, med stort fokus på bäckenbotten-muskulatur, andning och avslappning. Andningsövningar hjälper dig att finna ro, hitta mer balans och energi, dessutom är det ett fint sätt att lugna och skapa djupare kontakt med ditt barn. Rekommendationen är att börja med fysiskt aktivitet som yoga, 4-6 veckor efter vaginal förlossning och 8 veckor efter ett kejsarsnitt. Viktigast under första tiden är att läka och stärka upp bäckenbotten-muskulaturen som skall hålla upp bl.a. bukmuskulatur när vi börjar arbeta med resten av kroppen.

Barnens behov kommer att styra klassen, så ta gärna med dig en filt eller liknande till din bebis att ligga på, samt favoritleksak/gosedjur. Mamman yogar i sköna och mjuka kläder. Barnvagnarna lämnas utanför yogasalen men kan parkeras i entrén under pågående klass. Rekommenderad ålder på bebisen är 2-6 månader. Mamman behöver inte ha yogat innan.

Klassen leds av yogalärare Elin Holward som har lång erfarenhet av yoga och nyss fött sitt andra barn.
 

BOKA DIG

Investering: 800kr, betalas vid första tillfället. (Har du gått vår gravidyogakurs sedan tidigare så har du 10% rabatt på mamma-babyyogan!)

Anmälan sker till info@yogabeat.se
Observera att anmälan är bindande.

Kursdatum:
15/10, 22/10, 29/10, 5/11
Tid: 10.00-11.00