ASHTANGA MIXUP, 75 min

Rör dig genom dynamiska asanas (ställningar) som sniffar på Ashtangans stående och avslutande positioner i 1-serien. Varje asana håller vi i 5 andetag och flödar igenom med kropp och sinne. Klassen är semivarm vilket betyder att den börjar i normaltemp men stiger under klassens gång. Vid avslut är det ca 33 grader i salen.
Passar: Dig som yogat några gånger

ASHTANGA TRADITIONELL, 75 min

En klassisk Ashtangaklass (första serien) som är likadan vart du än praktiserar den i världen. Varje position hålls i 5 andetag. Det är en svettig klass som vi kallar "nivå 2 och 3". Klassen är semivarm vilket betyder att den börjar i normaltemp men stiger under klassens gång. Vid avslut är det ca 33 grader i salen.
Passar: Dig som yogat några gånger 

BASIC, 60 min
Här lär du dig grunderna inom yoga. Andningen, solhälsningen och fokus på att synkronisera din andning med de vanligaste rörelserna inom yoga. Vi lägger grunden för styrka och smidighet som kommer att behövas i de andra fysiska klasserna. 
Passar: Nybörjare och dig som vill gå tillbaka och jobba med grunden.

CORE, 60 min
De flesta av oss har en svag bål och får därför en dålig hållning och problem med ryggen. I detta utmanande pass jobbar vi med vår kärna - magen, för att stärka stabiliteten i hela vår bål. Detta är ett riktigt svettigt pass.
Passar: Dig som har yogat några gånger.

DISCO YOGA, 60 min
Här får du ordentlig fredagsfeeling! Bra musik, discolampor och grymt härliga yogaflöden. En klass som MÅSTE upplevas ;) Utmärkt som afterwork! Denna klass går varannan vecka.
Passar: Alla som vill ha kul

DOUBLE UP VINYASA, 60 min
Har du någon gång känt att du vill ha mer hjälp och assistering när du yogar? Då ska du gå den här klassen! Här kommer 1 lärare leda klassen och den andra går runt och hjälper till.
Passar: Dig som yogat några gånger.

GRAVIDYOGAKURS, 90 min
Detta är en kurs på 6 tillfällen som du binder upp dig på. Läs mer om den här!

HATHA, 60 min
Hathayogans mjuka, fysiska positioner (asanas) hålls mer statiskt och utförs i ett lugnare tempo än i andra fysiska och dynamiska yogaformer. Positionerna kombineras med andningsövningar (pranayama) och olika meditationstekniker för att uppnå balans mellan kropp och sinne.
Passar: Alla

HAPPY HIPS, 60 min
Rikta din uppmärksamhet på området kring dina höfter och lösgör spänningar/stelhet  som ofta samlas där. Vi varvar dynamiska flöden med statiska positioner för att komma djupare in i höfterna. Detta pass är ganska lugnt men innehåller några utmaningar för den som vill.
Passar: Alla

HOT YOGA, 60 min
Innan du bokar ett hot yogapass vill vi att du läser igenom informationen kring hotyoga här
Passar: Dig som yogat några gånger och som gillar värme.

HOT YIN OCH YANG, 60/90 min
Det bästa av båda världar! Yangyogan som är dynamisk och flödande. Yinyogan som är grundande och lugn. Halva passet består av yang och andra halvan av yin. De pass som Johan leder kommer vara på engelska, övriga lärare leder på svenska.
Innan du bokar ett hot yogapass vill vi att du läser igenom informationen kring hotyoga här
Passar: Dig som yogat några gånger och som gillar värme.

HOT YIN, 60 min
Det enklaste hot yoga-passet heter Yin. Här gör vi yinyoga (läs mer om yinyoga längre ner) i värmen. Det luckrar upp stelhet på ett fantastiskt sätt.
Innan du bokar ett hot yogapass vill vi att du läser igenom informationen kring hotyoga här
Passar: Dig som yogat några gånger och som gillar värme.

MEDICINSK YOGA, 60 min
Längtar du efter att ta hand om dig själv på djupet? Stressad? Trött? Ont i kroppen? Kanske har du aldrig testat yoga innan men känner att den allra fysiska yogan inte riktigt är din grej? Då kan Medicinsk yoga vara något för dig! Den medicinska yogan är mycket beprövad i vården och kan lindra smärta i kroppen och passar både för dig som har något fysiskt hinder som för dig som vill ha en lugnare yogaform men som ändå stärker små muskler tex i rygg och höfter. 
Passar: Alla

OLJE VINYASA 60 min
Varannan fredag får du väva in ljuvliga dofter från eterisk olja med din yoga. Under klassens gång får du veta vad de olika oljorna har för egenskaper och syften. En väldigt härlig start på helgen och avslut på veckan.
Passar: Alla

RESTART, 45 min
En lunchklass med syfte att starta om kropp och sinne. Passar perfekt om det är en stressig dag eller om du bara behöva samla tankar och känslor inför något speciellt. Har du stött på några energitjuvar under dagen så kommer denna klass fungera som en omstart och du kan få möjlighet att släppa på irritation som annars lätt sätter sig i kroppen. Klassen är hyfsat lugn och du ska inte behöva ta en dusch efteråt.
Passar: Alla

SWEET SHOULDERS

I den här klassen riktar vi fokuset mot överkropp, dvs säga axlar, bröstrygg, nacke, bröstmuskler, armar och mage. Det är en klass med både styrka och rörlighet och passar alla som behöver den fysiska yogan. Perfekt om du arbetar framför dator tex. 
Passar: Alla

VIRYA YOGA
Virya yoga är en dynamisk yogametod med fokus på Biomekanik - hälsosam rörelselära. Vi balanserar kroppens hållning i de olika positionerna på ett lekfullt sätt, för att få perspektiv och skapa entusiasm kring att stärka kunskapen om sig själv, och sin egen kropp. Både via filosofi och rörelse. Vi yogar alltid genom tio moduler för att nå hela kroppen och applicerar olika biomekanik under varje klass.
Biomekanikens delar: närvaro/andning, grundning, stabilitet och expansion, samt balansering av höfter och axlar.
Passar: Alla

YOGA NIDRA & MEDITATION, 60 min
Utforska meditationens värld. En spännande klass som är olika varje gång men däremot är det alltid en Yoga nidra (kroppsscanning som tar dig djupt ner i avslappning). Du får testa på alla möjliga sorters meditationstekniker och övningar. Ibland behöver du gå utanför din comfort zone för att kunna växa. 
Passar: Alla

YIN YOGA, 60 min
I Yin yogan fokuserar vi på kroppens skelett, bindväv, inre organ, leder och ligament. I Yinyogan är utmaningen att slappna av, att vara närvarande och att inte använda musklerna. Vi stannar ca 5 minuter i varje position. Detta är ett jättebra komplement till all annan yogaträning som annars är mest fokus på Yang (kraftfull och dynamisk yoga). Yinyogan finns även som Semivarm, vilket betyder att du gör positionerna i ett rum som är uppvärmt.
Passar: Alla

YIN + MEDICINSK YOGA (SEMIVARM)

För dig som längtar efter att komma ner i varv på riktigt. Den här klassen startar på normal temperatur men stiger långsamt och när klassen är klar är det ca 33 grader i rummet. Värmen gör att du mjuknar i muskler för den medicinska yogan och kan slappna av lättare i yinyogapositionerna. Det är alltså en fin kombo mellan 2 yogaformer. 
Passar: Alla